Blog

Trendbreuk in bedrijfsuitjes: terug naar de old school city games?

Je ziet ze voor je.
Teams van collega’s die door de stad wandelen met een gps-apparaat, een tablet of een mobiele telefoon in hun midden. Of ze staan stil, druk overleggend in welke richting ze moeten, welk juiste antwoord ingevoerd moet worden of wat de interpretatie moet zijn van de volgende vraag of opdracht. Het zijn gasten die druk bezig zijn met hun bedrijfsuitje.

De afgelopen 10 jaar waren de city games op mobiele telefoons en tablets veruit het meest populair. De mogelijkheden die de apparaten boden, het vernieuwende aspect ervan, de bijzondere & hoge mate van interactie en de fraaie graphics zorgden (én zorgen nog steeds) voor een grote aantrekkingskracht van deze activiteiten. Vooral The Target was erg populair en misschien wel als interactieve city games het meest gespeeld in de gehele Benelux. Daarnaast ontwikkelen digitale en interactieve toepassingen in de eventbranche zich nog steeds door.

Aandeel old school games in team building stijgt

Inmiddels lijkt er een trendbreuk op te treden. In toenemende mate kiezen onze gasten voor een old school/klassieke city game; een city game waarbij teams met een plattegrond en met vragen & opdrachten op hand-outs op stap gaan in de stad. Daarbij zijn ze dus veel meer op de sociale interactie aangewezen dan dat het spel zich voor een deel afspeelt op de mobiele telefoon of tablet.

Wat zou de reden zijn voor deze mogelijke trendbreuk? Toeval? Dat kan altijd.
Is het de prijs? Over het algemeen zijn klassieke city games per persoon goedkoper zijn dan interactieve games op tablets. Dat zou bij lagere budgetten dit soort games aantrekkelijker maken. Echter zitten we al een langere periode in een hoogconjunctuur waarbij de budgetten voor teambuilding en bedrijfsuitjes (nog) niet (geconstateerd) omlaag gaan. Dat zal dus waarschijnlijk de reden niet zijn.

 

De wens naar meer verbinding met elkaar?

Een mogelijke verklaring is een toenemende behoefte aan meer verbinding met elkaar. We zitten dagelijks al uren op onze tablets en mobiele telefoon (en pc). En als we dan iets leuks gaan doen met de collega’s, hangen we weer met z’n allen met onze neus boven een tablet. Enigszins gechargeerd en maar de vraag of dit een schets van het juiste verband is, maar denkbeeldig is het niet. Hoe dan ook, het aandeel van klassieke city games in het afgelopen jaar is overduidelijk toegenomen.

Mystery Game vs. Team Me Up

Een trendbreuk of niet, bij Mister Rotterdam staan al onze city games in dienst van wat we al bijna 16  jaar doen: het verbinden van mensen en een Rotterdam experience bieden. Het soort game passen we aan op de doelstellingen en wensen van onze gasten. Regelmatig hebben ze de uitgesproken wens voor iets modern en interactief. Dan hebben we Team Me Up en The Target beschikbaar. Past een meer old school game is de plannen, dan hebben we de Mystery Game, de Discovery Game en de Architectuur Game beschikbaar. Alle games zijn bovendien uit te breiden met watertaxi, proeverij, workshop e.d. dus we bieden een scala aan mogelijkheden voor teambuilding & bedrijfsuitjes.

Meer weten over old school city games?

Wilt u meer weten over de mogelijkheden van de Mystery Game, de Discovery Game of de Architectuur Game?
Neem dan contact met ons op via 010 4145 465 of info@misterrotterdam.nl

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *